اپل در سیاست های خود در اتحادیه اروپا تجدید نظر کرده است. و به توسعه دهندگان اپلیکیشن اجازه می دهد با مشتریان خارج از اپ استور خود ارتباط برقرار کنند. این اقدام به دنبال اتهامات کمیسیون اروپا مبنی بر نقض قوانین فناوری این اتحادیه توسط این غول فناوری صورت می گیرد. پیش از این، اپل به توسعه دهندگان اجازه می داد تا کاربران را برای تراکنش به یک صفحه وب هدایت کنند.
اما اجازه ارتباطات یا تبلیغات گسترده تر از داخل برنامه را نمی داد.بر اساس این خط مشی جدید، توسعه دهندگان می توانند پیشنهاداتی را که در همه جا در دسترس هستند.
نه فقط در وب سایت هایشان، تبلیغ کنند. با این حال، اپل دو کارمزد جدید را معرفی کرده است.
اسپاتیفای، منتقد قدیمی سیاستهای پیوند درونبرنامهای اپل، نسبت به کارمزدهای جدید ابراز نگرانی کرد و پیشنهاد کرد.
که این کارمزدها میتواند قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را که هدف آن محدود کردن قدرت شرکتهای فناوری بزرگ مانند اپل است، تضعیف کند.
کمیسیون اروپا قبلاً از هزینههای اپل انتقاد کرده بود و استدلال میکرد که این هزینهها برای پرداخت منصفانه بیش از حد و غیر ضروری است.
کمیسیون تغییرات سیاست اپل را بررسی خواهد کرد.
تا از انطباق با DMA اطمینان حاصل کند که می تواند جریمه هایی تا 10 درصد از درآمد جهانی سالانه یک شرکت را برای تخلفات اعمال کند.
این اتهام علیه اپل برای اولین بار تحت قانون جدید بازارهای دیجیتال است که بر نظارت نظارتی مداوم بر غول های فناوری اروپایی تأکید می کند.
دیدگاه شما